28 Temmuz 2015 Salı

Ev yapımı makyaj sabitleyici ve ferahlatıcı sprey


 Kısa bir sürenin ardından tekrar selamlar. Bu yazıda size gerçekten çok beğeneceğiniz hem hesaplı hem de kendi yaptığınız ve son derecede işlevli bir karışımın tarifini vereceğim.
Makyaj sabitleyici ve ferahlatıcı sprey..
 Piyasada hazır satılanlardan tüp tüp  kullandım ve bu tür bir karışımın yapılması ne kadar zor olabilir ki dedim ve araştırıp denemeler yaptım. Sonuç olarak çok hoşnutum ve severek kullanıyorum.  Bu karışımı genellikle makyajımı yaptıktan sonra gözlerimi kapatıp 10 - 15 cm mesafeden yüzüme 2 fıs (en fazla 3 fıs. Çünkü yüzümün makyaj sonrasında fazla ıslanmasını istemiyorum.) sıkıyorum. Bu sayede makyajımı sabitlemiş ve yüzüme tam oturmasını sağlıyorum. Bunun yanısıra bazen makyaj öcesi bile kullandığım oluyor. Sıcak yaz günlerinde ferahlamak amacıyla da oldukça kullanışlı bir karışım.
Gerekli olan malzemeler:



- Gül suyu, isteğe bağlı olarak içme suyu da kullanılabilir
-(Cildinize uygun olan) kullandığınız Yüz toniği
- Gliserin
- Pompalı boş bir şişe (kullanmadığınız bir bodymist şişesi bile olur)

Yapılışı:
Şişenin 4/3'üne gül suyu veya içme suyu doldurun. Kalan 4/1'lik miktarına toniğinizi ilave edin. Benim şişem 150 ml olduğundan 12 damla gliserin damlattım. Siz bu orana göre gliserin miktarınınızı ayarlayın. Son olarak kapağını kapatıp ( malzemelerin iyice birbirine geçmesi için ) şişeyi ters düz edin. Veee işte karışımınız tamamdır :)



Bildiğiniz üzere Tonik cildi sıkılaştırır vs. ve gül suyunun da  bir çok özelliği var. Ben tercihen gül suyunu kullandım ki ferahlarken de cildime iyi bir şeyler yapmak istedim.
Aslında çok basit, ekonomik ve elinizin altında bulunan oldukça kullanışlı bir karışım yapmak bu kadar kolay.
Bu arada,gül suyu ve toniği karıştırdığınızda berrak olan renk rakı rengine dönüşüyor. Bu çok normal, gül suyu ve tonik bu şekilde etkileşiyor. Tabii içerek değil püskürterek kullanım içindir :D (Aynı karışım su ile yapıldığında berrak rengini koruyor)




Son olarak eklemek istediklerim ise, Gliserini her Eczaneden en çok 3 - 4 tl gibi bir fiyata bulabilirsiniz. Arzuya göre, karışımı buzdolabında saklayabilirsiniz.
Ve tabii okuduğunuz için teşekkür eder mutlu günler dilerim.
Böcük :)

20 Temmuz 2015 Pazartesi

Sephora Coctail On The Beach No 12

                     
Bir bayramın daha ardından yeni bir haftaya başlamış bulunuyoruz. Bayram boyunca yazamadım ama bayram şekeri tadında bir yazıyla karşınızdayım.
Bayramda kullandığım ve neredeyse herkesin çok beğendiği 4'lü far paletimi sizde görün istedim. Renk tonları sayesinde acele makyajlarınızda bile elinizin altında olması gereken bir palet. Kolay,uyumlu,kullanışlı renklerden oluşuyor.

                                     
                                        Coctail On The Beach No 12  / Sephora Far Paleti

                                          


Çok fazla far paletim yok cünkü ihtiyacım kadar, kullandığım renk ve yapı haricinde ürün bulundurmaktan hoşlanmıyorum. Bir çok renk farım var, hepsini kullanıyorum. Merak ediyorum ve  alıp denemeyi seviyorum tabiki de ama bana göre değillerse ve yeteri kadar fikir sahibi olduysam artık onları hediye etmemin zamanı gelmiştir diyorum. Mutlaka sevdiklerim oluyor ve mutlaka bitirene kadar da kullanıyorum.







Bu palet en sevdiklerimden biri. Doğal renkler ve her rengi birbiriyle karışım yapabiliyorum.  Gölgelendirme geçişleri çok uyumlu.


                                                 

Farların yapısı çok fazla yumuşak değil ve pek toz şeklinde dökülme de yapmıyor. Bu da makyaj esnasında göz altıma dökulme yapmadığı için temizlemek zorunda bırakmıyor.Renk pigmentasyonu fena değil. Orta derecede diyebilirim. Fırça kullandığım için 2 - 3 darbede rengi tam olarak elde ediyorum. Üstteki 4 rengin tamamı ışıltılı ama buna rağmen doğal ve sağlıklı görüntü yaratıyor.



                                          Biling Biling Style No 76

 
                         

Tam Şampanya rengindeki bu rengi kaş altlarına,göz pınarlarınıza ve aydınlatmak istediğiniz her yerde ugulayabilirsiniz. Ben mevcut olan her farımla da kullanıyorum. Zaman zaman High Lighter (aydınlatıcı ) olarak bile kullanıyorum.


                                                         

                                                                        Light Copper




                            Bu açık sütlü kahverengi bronzluk da veren bir renk.






Shimmering Sunset No 53


Mercan tonlarındaki bu renge her makyaj yaptığımda gözüm kayıyor. Biraz turuncu olmasından dolayı, sıcak bir görüntü katıyor.



Gold




Her ne kadar adı altın olsa da bu renk sadece sarı alt tonlu. Tabiki yine belirtmek istediğiniz renkteki farınızı ön plana çıkartmanıza yardım edecektir. Hiç denemedim ama aydınlatıcı olarak kullanılabilinir diye düşünüyorum.



Liner - Dark Brown


Bu paletteki tek mat far. Mat olmasının sebebi eye liner olarak kullanılmasını amaçlamasıdır. Ben kahverengi göz kalemi severlerden olduğumdan bu tarz ve renkteki her farımı kirpik diplerime bayıla bayıla uyguluyorum. Bunu da uyguladım, pigmentasyonu digerlerine gore hem çok daha iyi hem de oldukça kalıcı. Gölgelendirme yaparken de paletteki diğer renklerle bu mat kahverengiyi karıştırıyorum.Yeşil ya da mor renkteki makyajlarıma da paletteki renkleri kullanıyorum.


                                                           
                                                                   (Güneş ışığında)



                                                                    (Gün ışığında)


Daha önce de belirttiğim gibi toz halınde dökülme yapmadığından kullanmaktan çekinmediğim bir ürün oldu. Ayrıca Paraben de içermiyor ve açtıktan sonra 6 ay kullanma süresi var. Ambalajı sade ve kapağının şeffaf olması bence bir artı. Far seçerken, o çok zor açılan kapağıyla her defasında boğuşup parmaklarınızı acıtmak zorunda kalmıyorsunuz  :D  Umarım ben bu paleti bitirene kadar ambalajı değişir ve kapağı kolay açılır..
İnşallah yazım fikir sahibi olmanıza yardımcı olmuştur ve okuduğunuz için Teşekkür ederim,

Mutlu günler dilerim, Hoşçakalıııın..

Böcük :)

15 Temmuz 2015 Çarşamba

Gül Suyu Ve Kullanım Alanları

                                                             
Herkese tekrar Merhaba..

Hepimiz gülsuyu hakkında bazı şeyler biliyoruz ve buna rağmen gül buketlerine gösterilen ilgi suyuna gösterilmez. Kimi kokusunu sevmez,kimi evinde bulundurmaz kimi de bir kenara kaldırmıştır orada da unutmuştur..




Aslında istediğim sadece bu guzel çiçekten her şekilde faydalanalım. Öncelikle evde bulundurduğumuz gülsuyununu mümkün olduğunca en doğal olanınını seçmekle başlamak gerekir. Kimyasal, alkol ve yapay esans içeren sahte gülsuyu yerine güvendiğiniz bir satıcıdan almalı ya da Isparta'da bir tanıdığınız olmalı :)  Tabii piyasada çeşitli markaların gülsuları mevcut. Ben şahsen onları mecbur kalmadıkça kullanmıyorum. Kötü ya da sahte olduklarını ima etmiyorum fakat şu an bende bulunan gülsuyunu gönül rahatlığıyla kullanıyorum. Çünkü bendeki ilaç sanayiisinde bile kullanılan saf gülsuyu. Saf olmasına çok önem vermemin nedeni; sıklıkla kullandığımız kimyasal içerikli kozmetik ürünlerimizin yanında, çok masum ve kullanışlı bir malzemeyi katarak cildimizi bir nebze de olsa dinlendirmiş ve doğal bakımlar yaparak da ödüllendirmiş oluyoruz.


Peki biz bunu nerelerde ve ne şekilde kullanabiliriz? Hemen kendimden birkaç tavsiye vereyim.
- Antibakteriyel ve iltihap giderici özelliği sayesinde yaraların temizlenmesinde.
- Göz banyosu ( kızarıklık, kaşıntı, ve göz nezlesine iyi geldiğinden ) .
- Vazelinle karişim yaparak macun kıvamına getirip çatlaklara uyguluyorum ( dudak, dirsek vb ) .  Topuk bakımında bile kullanılabiliniyor. Sadece, bu macunu uyguladıktan sonra güneşe çıkılmamalı.  Topukta kararma olur. Ben yatarken uygulama taraftarıyım.
- Ağız gargarası olarak kullanılabilr. Dişlerin beyazlatılmasında kullanıldığını duymuştum ama hiç denemedim. Hayret :)
Diş demişken, bir üniversitenin yaptığı deneylerde içerisinde gül yağı bulunan gül suyunun ağızdaki 6 bakteriden 4'ünün gelişmesini engellediğini belirlemiş.
- Ve en sık kullanma şeklim; Tonik olarak yüzüme ve oval büyük pamuklarla vücuduma.

Vücut:  Büyük oval pamuklarla tazelenmek için başta koltuk altlarıma, ki bu yaz aylarında çok iyi geliyor. Boynuma, gerdanıma, üst kollarıma, alt kollarıma..

Yüze Tonik olarak kullanıldığında ise etkileri:
Nemlendiriyor, tazeliyor, cilt üzerinde biriken yağı temiz liyor, duruluk ve parlaklık kazandırıyor, yatıştırıyor.. Ayrıca saça parlaklık verdiğini ve kepeği önlediği de aklımın bir köşesinde kalmış.

* Sabah yüzümü yıkadıktan sonra gülsuyumu bir pamuğa döküp pamuk ile yüzüme tonik sürer gibi siliyorum. Bunu bir toniği bitirdikten sonra  yeni toniğe geçmeden 1 hafta - 10 gün kadar aralıksız uyguluyorum.

Not: Gülsuyunuzu yaz aylarında buzdolabında saklarsanız kullandığınızda serinletici oluyor. Özellikle de sabahları tonik olarak uyguluyorsanız.
İşte bugün benim yazarken bile en keyif aldığım konu gülsuyuydu. Tekrar hatırlamak ve hatırlatmak adına daha sonraki yazılarımın birinde size evde gülsuyu yapımını ( damıtma olarak ) tarif edeceğim. Eski çağlardan beri kullanılan bu doğa mucizesine bir şans da siz verin.

Yeni yazılarımda tekrar buluşmak üzere, Hoşçakalııın..
Böcük : )

+

1 Temmuz 2015 Çarşamba

Biotherm Güneş Kremi / SPF 50

Selamlar,bir güneş kremi yazısıyla tekrar karşınızdayım. Uzun bir giriş yapıp bu ürünle ilgili görüşlerimi sona saklamayacağım. Kısa ve öz,yaz aylarında favorim ve yıldızlı ürünüm Biotherm SPF 50 face - body.


Bu kremi neden çok seviyorum hemen bahsedeyim;

- Yüz ve vücutta kullanılması. Ayrı ayrı güneş kremi taşımama gerek kalmıyor. Ayrıca ihtiyacım olduğunda hem makyaj altına nemlendirici niyetine hem de güneş koruması olarak kullanıyorum.
- Güneşten tamamen koruması.
- Nemlendirirken yağlı bir his yaratmiyor. Sadece yoğun nemlencirici hissi veriyor ki istediğim de bu.
- Cilt tarafından kolay emiliyor ve sağiıklı bir canlılık katıyor.
- Az mıktarda uygulamak yetiyor, oldukça bereketli bir ürün oluşu.
- Tüm vücudu korurken aynı zamanda harika nemlendiriyor ve hoş kokusu sayesinde daha da cezbedici oluşu.
- Suya girip çıktığımda tazeleme ihtiyacı duymuyorum.
-  Kullanışlı kapağı sayesinde kremi dökerken fazla gelmiyor, ürün ısrafı olmuyor.

Tek dikkat edilmesi gereken nokta,özellikle yüzünüze uygularken ürünü elinize boca etmeyin,nemlendiricinizi uyguladığınız miktarda kullanmak yetiyor.



 Beyaz yapıda olan bu kremi yüzünüze iyi yaymanız ( göz çevresi hariç ) sizi güneşe gayet iyi bir şekilde hazırlayacak.





Her yönüyle sevdiğim ve yaz boyunca tek kullandığım güneş kremini seçim yaparken değerlendirmeye alın derim.
Okuduğunuz için Teşekkür eder mutlu günler dilerim..
Böcük :)