Kısa bir sürenin ardından tekrar selamlar. Bu yazıda size gerçekten çok beğeneceğiniz hem hesaplı hem de kendi yaptığınız ve son derecede işlevli bir karışımın tarifini vereceğim.
Makyaj sabitleyici ve ferahlatıcı sprey..
Piyasada hazır satılanlardan tüp tüp kullandım ve bu tür bir karışımın yapılması ne kadar zor olabilir ki dedim ve araştırıp denemeler yaptım. Sonuç olarak çok hoşnutum ve severek kullanıyorum. Bu karışımı genellikle makyajımı yaptıktan sonra gözlerimi kapatıp 10 - 15 cm mesafeden yüzüme 2 fıs (en fazla 3 fıs. Çünkü yüzümün makyaj sonrasında fazla ıslanmasını istemiyorum.) sıkıyorum. Bu sayede makyajımı sabitlemiş ve yüzüme tam oturmasını sağlıyorum. Bunun yanısıra bazen makyaj öcesi bile kullandığım oluyor. Sıcak yaz günlerinde ferahlamak amacıyla da oldukça kullanışlı bir karışım.
Gerekli olan malzemeler:
- Gül suyu, isteğe bağlı olarak içme suyu da kullanılabilir
-(Cildinize uygun olan) kullandığınız Yüz toniği
- Gliserin
- Pompalı boş bir şişe (kullanmadığınız bir bodymist şişesi bile olur)
Yapılışı:
Şişenin 4/3'üne gül suyu veya içme suyu doldurun. Kalan 4/1'lik miktarına toniğinizi ilave edin. Benim şişem 150 ml olduğundan 12 damla gliserin damlattım. Siz bu orana göre gliserin miktarınınızı ayarlayın. Son olarak kapağını kapatıp ( malzemelerin iyice birbirine geçmesi için ) şişeyi ters düz edin. Veee işte karışımınız tamamdır :)
Bildiğiniz üzere Tonik cildi sıkılaştırır vs. ve gül suyunun da bir çok özelliği var. Ben tercihen gül suyunu kullandım ki ferahlarken de cildime iyi bir şeyler yapmak istedim.
Aslında çok basit, ekonomik ve elinizin altında bulunan oldukça kullanışlı bir karışım yapmak bu kadar kolay.
Bu arada,gül suyu ve toniği karıştırdığınızda berrak olan renk rakı rengine dönüşüyor. Bu çok normal, gül suyu ve tonik bu şekilde etkileşiyor. Tabii içerek değil püskürterek kullanım içindir :D (Aynı karışım su ile yapıldığında berrak rengini koruyor)
Son olarak eklemek istediklerim ise, Gliserini her Eczaneden en çok 3 - 4 tl gibi bir fiyata bulabilirsiniz. Arzuya göre, karışımı buzdolabında saklayabilirsiniz.
Ve tabii okuduğunuz için teşekkür eder mutlu günler dilerim.
Böcük :)





















