Bugün günlerden Pazartesi ve haftaya herkesin ulaşabileceği, fiyat olarak da gayet ekonomik bir markayla başlamak istiyorum; Garnier. Bu markanın ürünleri çok çeşitli ve her cilt tipine uyacak geniş ürün çeşidiyle piyasada yerini almış durumda.
Tabii birçok marka artık çok çeşit cilt bakım ürünü üretiyor ve bizim de kafalar iyice karışıyor :)
Çok ürün yerine doğru ürünlerin kombinasyonunu yapmak en akıllıcası diye düşünüyorum. En başta cilt tipimizi bilip temel ürünlerimizi seçmekle başlamalıyız. Ardından maske, peeling, serum vs. destekleyici ürünleri de kombinasyona dahil etmeliyiz. Unutmadan belirteyim, ürün seçerken yaşınıza uygun tercihler yapmanız gerekir.
Hadi bu sefer lafı çok uzatmadan kendi cilt tipime uyan Garnier ürünlerimle ilgili düşüncelerimi hemen paylaşayım.
Kusursuz Makyaj Temizleme Suyu :
Eveeet bu o meşhuuur Bioderma H2O ya muadil gösterilen temizleme suyu. Nedense ilk olarak pembe, yani hassas ciltler için olanı çıktı. Bence herkes kullandı ya da kullanıyor. Tek çeşit olarak biliniyorken, kısa bir süre önce yeşil yani karmadan yağlıya & hassas ciltler için olan çeşidi de çıktı. Karmadan yağlıya olanı daha bana uygun olsada ikisinin arasında çok fark bulamadım. Makyajımı ikisi de güzel çıkarttı ve herhangi bir yanma ya da tahriş yapmadı, kokusu da rahatsız etmiyor. Pamuk tüketimim bu sular sayesinde azaldı. Ciddi bir pamuk tüketicisiyim ve pamuk stoklamaktan bıktım. Sanki biri gelip tüm pamuklarımı topluyor ve ben yine pamuksuz kalıyorum. Bu bende böyle devam eder durur :)
Özet olarak, ten makyajımı neredeyse tek seferde çıkartıyor. Yoğun şekilde kullandığım rimeli çok uğraştırmadan çıkarttı çıkartmasına ama her uygulamamda kirpiklerimi döktü. Bu durum çok canımı sıktı, kirpiklerde kullanmamaya karar verdim. Dudaklarımda da kullanmadım çünkü o acı tadın dudaklarımda olmasından hoşlanmıyorum. Onun yerine pamuğa biraz vazelin sürüp çıkartıyorum. Hem yumuşatmış oluyorum aynı zamanda da.
Elimde pembe olan henüz bitmediğinden, yeşile yani karmadan yağlı olana tam anlamıyla geçiş yapamadım. Bu post için deneyimledim. Tekrar olarak aldığım bir ürün ve Bioderma ile dönüşümlü olarak kullanmaya devam edebilirim. Başka alternatifler de isterseniz fikir sahibi olduklarımdan tavsiyeler verebilirim. Bunun için yorumlar kısmına yazmanız yeterli olur.
Göz Makyaj Temizleyicisi Express Çift Etki:
Temizleme suyunda bahsettiğim gibi, kirpik dökülme durumumdan sonra daha önce 2 tane bitirdiğim bu temizliyiciye tekrar başladım. Bu benim son zamanlarda favori ürünlerimden biri oldu. Çok yoğun göz makyajımı (maskarayı) tahriş etmeden ve yakmadan temizliyor. Çift bazlı oluşu rahatsız etmiyor ve göz çevremde yağlı bir tabaka bırakmıyor. Göz çevresi nemlendiricimi birkaç dakika sonra sürebiliyorum. Vaad ettiği şeylerden biri ( ki benim için önemli) kirpik güzelleştirici bakım içermesi. Dökülme tamamen durdu, kirpiklerim kendine geldi. (Bunun yanısıra akşamları çok basit ama etkili olduğunu düşündüğüm bir bakım yaptım. Sonraki postumda bu bakımdan kısaca bahsedebilirim.)
Kullanmadan önce iyi çalkalayıp hemen bir miktar pamuğa dökmek gerekiyor. Karışım hemen durulduğu için her kullanım öncesi bunu yapmak gerekiyor. (Başka markaların bu çift bazlı temizleyicilerinin durulması daha fazla vakit alıyor.) Bu bir dezavantaj mi diye sorarsanız, hayır değil. İşlevine bakarsak bunun lafı bile edilmez. O zaman neden ettim? Etmiş bulundum işte :)
Sevdiğim ürünleri her zaman elimin altında bulundurduğum için ve dönüşümlü kullanmayı da sevdiğimden, bittikçe tekrar alıyorum.
Arındırıcı Tonik ve Tazeleyici Tonik:
Arındırıcı Toniği T bölgemin yağlanmasına karşı ve matlaşmasına yardımcı olması amacıyla aldım. Bu yeşil şişededeki karma ve yağlı ciltler için. En sevmediğim tarafı fazla alkollü olması ve yakması. Pamuğu yüzüme yaklaştırırken bile alkolun kokusu nefes alışımı etkiliyor. Bir de bunu özellikle burnuma ve yanlarına, çeneme ve T bölgeme uyguluyorum. Hem gözlerim hem nefesim etkileniyor. Cildimi de oldukça yaktı. Uygulamamı bitirdikten sonra bile yanma devam etti. Yarısına kadar bile gelemeden kullanmayı bıraktım. Kullanabilecek birini gözüme kestirdiğim an hemen vereceğim. Bir daha bu ve bunun gibi aklol oranı fazla olan hiç bir Toniği almayacağım kesin.
Tazeleyici Toniği sevdim. Evet, tazeleyici etkisi var. Hafif yapılı ve normal & karma ciltler için gayet uygun. Toniği mutlaka sabah ve akşam uyguluyorum. Bunun için fazla söze gerek yok, sevdim ve bitireceğim. Bu arada her ikisi de Paraben içermiyor.
Arındırıcı Temizleme Jeli / Saf & Temiz Neem:
Jel deyince aklıma hep aynı şey gelir ve her temizleme jeli kullanımımdan sonra fikrim bugüne kadar değişmedi. Bence Jeller tamamen yağlı ciltler için uygun. Ben sadece dönem dönem yağlanan ya da yağlanmaya başladığını hissettiğim zamanlarda sadece o bölgeye uyguluyorum. Kuru ve hassas ciltlerin kullanması,ciltlerini fazla gerecektir. Ancak iyi nemlendirmeleri gerekecektir.
Bendeki etkisi; Temizleme olarak evet derinlemesine temizledi. Belki de mevsim gereği, cildimi kurutmadı ve az da olsa canlılık ve ferahlık verdi. Kokusunu çok sevdim,daha çok kokusu bana bu jeli sevdirdi. Neem yaprağı ve Çay ağacı özleri içeriyor. Sanırım ikisinin karışımı bu güzel kokuyu oluşturdu. Uzun zaman oldu bir jel bitirmeyeli. Tekrar alma konusunda da çekinmeyeceğim bir ürün oldu.
Saf & Temiz / Makyaj ve Yüz Temizleme Jeli;
İşte bir yıkama Jeli daha.. Bunun için ne desem ki.. Yani Garnier markasını seviyorum ve hiç sevmediğim bir ürününü de hatırlamıyorum. Fakat bu jel hiç beklentilerimi karşılamadı. Bir kere ambalajı bile bana daha çok temizleme sütü ambalajı gibi gelmişti. Nedense bana göre jeller hep tüp içinde olmalı. Bunun hiç önemi de yok aslında, keşke tek eksiği ambalajı olsa..
Bu jel rakıbeyazı renginde ve köpürmüyor ki ben köpürterek yıkamayı severim.
Makyajı derinlemesine temizlemiyor,defalarca kullandım ama malesef sonuç bu :
Tek olumlu tarafı 2'si 1 arada oluşu ve gözleri hiç yakmaması. Bu jel kullanmaya devam etmediğim ikinci Garnier ürünü oldu. İyisiyle kötüsüyle Garnier yıne sevdiğim bir marka. Yine yeni ürünleri denemekten keyif alacağim..
Sevgiler, saygılar ve okuduğunuz için de Teşekkürler..
Böcük :)







Hiç yorum yok:
Yorum Gönder